Featured Story

National Rugby League Side Gold Coast Titans Fined $263,000 For Salary Cap Breach

Published in SportsBusiness Daily Global on 10 / 24 / 14

National Rugby League side Gold Coast has been fined A$300,000 ($263,000) "and hit with a suspended penalty of four competition points over a salary cap breach in regard to former playmaker Scott Prince," according to the AAP. Prince left the Titans at the end of '12 and the penalty "was issued aft...

Read More

Tags: Leagues and Governing Bodies, Australia

More Stories

10/17/14
Baku 2015 Signs Agreement With ASBU

Baku 2015 European Games signed an extensive agreement with the Arab States Broadcasting Union. The deal will see guaranteed coverage of the inaugural European Games in 20 countries across the Middle East and North Africa. The agreement means ASBU will offer free-to-air live coverage through its me ...

Tags: Media, Middle East, Africa

10/17/14
OSN Lands ICC Broadcasting Rights

Pay-TV network OSN "secured the rights" to broadcast all Int'l Cricket Council events for eight years across the Middle East and North Africa, according to Triska Hamid of THE NATIONAL. OSN "already holds the rights to the 2015 ICC Cricket World Cup and has renewed the rights from 2015 to 2023 thro ...

Tags: Media, Middle East, Africa

10/17/14
EPL May Axe More Saturday Games

The Premier League may give up yet more of its "traditional Saturday 3pm kick-offs to satisfy bidders in the next TV rights tender," according to Charles Sale of the London DAILY MAIL. It "will want to keep both Sky and BT happy with the next three-year agreement" from the '16-17 season, with the pa ...

Tags: Media, United Kingdom

10/17/14
L'Equipe 21 To Focus on Live Programming

L’Equipe 21, the free-TV channel broadcast on French DTT, "whose audience is struggling to take off, is now going to focus on live programming," the TV channel announced during the presentation of its new programming schedule on Tuesday, according to the AFP. It "hopes to capitalize on the go ...

Tags: Media, Europe

10/17/14
Serie A Names Overseas Rights Bidders

Serie A "announced a shortlist of three companies bidding for its international television rights, with MP & Silva, IMG and B4 Capital all in the running," according to SOCCEREX. The league "is hoping to improve" on the €117M ($150M)-per-year it currently generates from its overseas TV rig ...

Tags: Media, Europe

10/17/14
Media Notes

Global media conglomerate beIN Media Group is in the final stages of acquiring Setanta Sports Australia, the int'l sports channel owned by Dublin, Ireland-based Danu Investment Partners. Setanta Australia broadcasts a wide range of int'l football and rugby union including the German Bundesliga, UEFA ...

Tags: Media

10/16/14
Close To 12M Watch Euro 2016 Qualifier

Almost 12 million viewers "tuned in to watch Tuesday's Euro 2016 qualifier between Germany and Ireland on free-to-air TV channel RTL," according to Manuel Nunez Sanchez of QUOTENMETER. The second half of the game attracted an average of 11.99 million viewers starting at 9:45pm. The number translated ...

Tags: Media, Europe

10/16/14
Mediapro Boss Confirms Barça Talks

Related story: Barcelona Reportedly Agrees To Proposal Mediapro President Jaume Roures "assured that the broadcaster is in negotiations with Barcelona," according to MUNDO DEPORTIVO. Roures: "We are negotiating with Barcelona on a contract that would begin in 2016." Roures adde ...

Tags: Europe, Media

10/16/14
Media Notes

Deutsche Telekom reached a two-year deal with German public broadcasters ARD and ZDF for broadcasting match summaries of the Basketball Bundesliga (BBL) starting this season. In addition to game summaries, all matches will be broadcast live via Telekom's TV platform Entertain, including live streami ...

Tags: Media

10/15/14
ASA Bans 'Misleading' Virgin Media Ad

The "battle between telecoms providers continues, with Virgin Media losing this particular skirmish," according to Louise Jack of MARKETING MAGAZINE. Sky "protested to the regulatory body that a TV ad for Virgin Media’s Big Kahuna Bundle was misleading as it implied that Sky Sports was include ...

Tags: Media, United Kingdom

Video Powered By - Castfire CMS Powered By - Sitecore

Report a Bug