Currency Converter

Enter amount in full numerical value, without currency symbol or commas (ex: 3000000).

From:
To:
 

SBD Global/September 10, 2013/Media

China TV, Newspaper Inaccurately Report Results Of IOC's 2020 Olympic Decision

Changsha, China newspaper Hunan Daily "had to recall hundreds of thousands of copies after it printed an erroneous report by Xinhua that Istanbul, not Tokyo, had won the right to host the 2020 Olympics," according to Pinghui & Lau of the SOUTH CHINA MORNING POST. The newspaper "reported the incident on its verified Sina microblog account, which also published a picture showing two copies of newspapers, one with Tokyo and the other naming Istanbul as the winning city on the front pages." A man "verified by the Sina microblog to be a deputy chief editor" of the Changsha Evening News "complained" that Xinhua should "reflect on the mistake and consider the losses it had caused to the newspaper nationwide" (SCMP, 9/9). The WANT CHINA TIMES reported China Central Television's commentators "mistakenly said Tokyo was eliminated in the first round of voting" by the IOC during a live show on Saturday. The network commentators said, "Japan was eliminated at the first round of the voting. Japanese delegates will participate in the second round of voting, which will see Madrid or Istanbul to be elected." The show aired "live at around 4am" in China. The station "later apologized for the mistake" (WANT CHINA TIMES, 9/9).
Return to top

Related Topics:

Asia, Media

Video Powered By - Castfire CMS Powered By - Sitecore

Report a Bug